Aktualności

"LA FRANCE: UN PARADIS SUR TERRE?" - TEKSTY STUDENTÓW I FM

 

W ramach prowadzonych w semestrze letnim przez dr Agatę Sadkowską-Fidalę zajęć "Życie kulturalne i społeczne Francji" studenci I roku studiów magisterskich napisali teksty, które stworzyły broszurę "La France : un paradis sur terre ?". Autorami tekstów są: E. Berdysz, M. Dziurzyńska, P. Gabryluk, M. Garncarz, D. Gomułka, K. Kołosowski, D. Laskowska, J. Maciążek, D. Ostapiuk, D. Trędota, A. Wąchocka oraz M. Zapłotna.

Zachęcamy do lektury :-)

Broszurka do pobrania (plik PDF)

 

REPREZENTANCI IFR DO RADY WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO

 

23 czerwca br. odbyły się na Wydziale Filologicznym wybory przedstawicieli pracowników niesamodzielnych oraz niebędących nauczycielami akademickimi do Rady Wydziału w kandencji 2020-2024. Miło nam poinformować, że reprezentantami IFR w ciągu czterch najbliższych lat na posiedzeniach Rady Wydziału - oprócz członków stałych, tj. pracowników posiadających habilitację - będą: dr Monika Grabowska, dr Aleksander Wiater oraz dr Tomasz Wysłobocki.

Naszym przedstawicielom do gremiów wydziałowych serdecznie gratulujemy!

 

Link do wyników głosowań: http://wfil.uni.wroc.pl/wybory-2020/

ZAPISY NA SEMINARIA LICENCJACKIE (II FL / II HL)

Szanowni Państwo,

W dniach 25-26 czerwca odbędą się w systemie USOS zapisy na seminaria licencjackie 2020/2021 dla studentów obecnego II roku filologii francuskiej i filologii hiszpańskiej. Szczegółowe informacje znajdują się w informatorach umieszczonych w zakładkach dla obu filologii. Zapisy koordynują dr Monika Grabowska i dr Justyna Wesoła.

Z poważaniem,

Zespół IFR.

MIASTO OCZAMI FILOLOGA - DOKTORANCKIE WEBINARIUM

 

Zapraszamy do udziału w warsztatach naukowych on-line organizowanych 19 czerwca 2020 roku przez doktorantów Kolegium Doktorskiego Wydziału Filologicznego UWr. Tematyka planowanych warsztatów dotyczyć będzie miasta – wizerunków metropolii i miasteczek w literaturze, językowych aspektów życia miejskiego oraz medialnych wizerunków miast.

W trakcie warsztatów zaprezentowane zostaną wyniki badań wybranych doktorantów z KDWF oraz zaproszonych gości. Wystąpienia sytuować się będą w obrębie trzech dyscyplin – literaturoznawstwa, językoznawstwa oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach.

 

Szczegóły w programie: MIASTO OCZAMI FILOLOGA - PROGRAM

Instrukcja logowania: INSTRUKCJA

Link do spotkania: LINK TEAMS (nie jest wymagane posiadanie aplikacji TEAMS -> patrz INSTRUKCJA powyżej; zalecana przeglądarka Chrome)

Strona wydarzenia na Facebook

 

WYBORY DZIEKANA WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO 2020

 

9 czerwca br. na stadionie miejskim we Wrocławiu odbyły się wybory kandydata na stanowisko dziekana naszego Wydziału w kandencji 2020-2024. Głosami licznie przybyłych na stadion elektorów, kandydatem na stanowisko dziekana Wydziału Filologicznego został dr hab. Arkadiusz Lewicki, prof. UWr - dotychczasowy dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

 

 

ZAPRASZAMY NA WYKŁAD ONLINE PROF. CHANTAL DELSOL

 

Już w najbliższy piątek, 5 czerwca zapraszamy w imieniu organizatorów na wykład inaugurujący pierwszą edycję Remembrance and Future Forum. Wykład profesor Chantal Delsol zatytułowany "Czy Europa ma przyszłość jako solidarna wspólnota?".
Link do wykładu online na platformie YouTube: https://youtu.be/0Nk3y9wZJGg

Chantal Delsol to urodzona w 1947 roku w Paryżu profesor filozofii politycznej. Jest jednym z najbardziej znanych francuskich współczesnych filozofów, politologiem, historykiem idei, antropologiem i powieściopisarką. Wykłada na uniwersytecie Marne-la-Vallée, gdzie kieruje pracami Ośrodka Badań Europejskich, który w 1993 r. funkcjonuje jako Instytut Badań im. Hannah Arendt. W 2007 r. została członkiem Akademii Nauk Moralnych i Politycznych. Od 2015 obejmuje funkcję Prezydenta Akademii. Członek Francuskiej Akademii Katolickiej od 2012. Regularnie publikuje w dzienniku  „Le Figaro’’. Jej książki zostały przetłumaczone na piętnaście języków. W Polsce ukazały się: „Zasada pomocniczości”, „Esej o człowieku późnej nowoczesności” i „Czym jest człowiek? Kurs antropologii dla niewtajemniczonych” oraz powieść „Wariatki”.

WYDZIAŁ FILOLOGICZNY / WYBORY 2020

Szanowni Państwo,

W związku z wyborami do władz wydziałowych, prosimy o zapoznanie się z następującymi ogłoszeniami:

OBWIESZCZENIE KOMISJI WYBORCZEJ WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO O ZGŁOSZONYCH WSTĘPNYCH KANDYDATACH NA DZIEKANA WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO

ZAWIADOMIENIE KOMISJI WYBORCZEJ WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO O MIEJSCU, GODZINIE ORAZ PRZEBIEGU DEBATY WYBORCZEJ WYDZIAŁU FILOLOGICZNEGO

KOMUNIKAT Nr 1/2020 PRZEWODNICZĄCEJ KOMISJI WYBORCZEJ Wydziału Filologicznego z dnia 2 czerca 2020 r.w sprawie zasad i trybu prezentacji wstępnych kandydatów na Dziekana

 

Pełna treść komunikatu: LINK

 

Zespół IFR

 

(EN) EGZAMIN ZDALNY - DOBRE PRAKTYKI +KOMUNIKATY DZIEKANA

Szanowni Państwo, / Dear Students,

Prosimy zapoznać się z komunikatami nr 5 oraz 9 Dziekana WF UWr: / Please read the announcement no. 5 and 9/2020.

Komunikat nr 5/2020English Version

Komunikat nr 9/2020

W związku z tym, że egzaminy w IFR mogą odbywać się w formie zdalnej, przygotowaliśmy kilka prostych zasad, aby nie dochodziło do ich przerwania w najważniejszym dla Państwa momencie:

1) Wycisz telefon.

2) Zadbaj o dobre połączenie z internetem:

- Łącz się po kablu ethernetowym bezpośrednio do routera, a jeżeli nie ma takiej możliwości siądź blisko punktu wifi dla silniejszego sygnału.

- Poproś pozostałych domowników, aby podczas trwania Twojego egzaminu nie pobierali dużych plików z internetu (zwłaszcza poprzez sieci P2P), ani nie oglądali filmów on-line w formacie HD i większym. Dotyczy to również telewizji internetowych i NETFLIX-a.

3) Przygotuj swój komputer/ profil użytkownika:

- Wyłącz wszystkie powiadomienia (Facebook, Steam, Avast, etc...)

- Włącz odpowiedni język wprowadzania na klawiaturze komputera jeżeli egzamin jest pisemny i będziesz potrzebować liter z obcych języków.

- Wykonaj odpowiednio wcześnie testowe połączenie audio/wideo, aby mieć pewność, że wszystko działa.

4) Przygotuj przestrzeń dookoła siebie. Usuń wszystkie niepotrzebne przedmioty, które mogłyby Cię rozpraszać, oraz oddaj swojego pupila (jeżeli posiadasz) pod opiekę innego z domowników.

 

Jeżeli zastosujesz się do powyższych dobrych praktyk, Twój egzamin powinien przebiec bez zbędnych komplikacji.

Powodzenia!

 

Zespół IFR.

TERMINY EGZAMINÓW SESJI LETNIEJ 2019/20

Szanowni Studenci,

poniżej w załącznikach terminy egzaminów z Drugiego języka romańskiego i Praktycznej nauki języka. Terminy pozostałych egzaminów będą sukcesywnie uzupełniane.

Drugi język romański – wszystkie osoby realizujące ten przedmiot

Praktyczna nauka języka francuskiego

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego

Praktyczna nauka języka włoskiego

I FL:
Język łaciński (ścieżka A), egzamin ustny od 9.30 przez SKYPE w piątek 26 czerwca, mgr Aleksandra Krajczyk
Język łaciński (ścieżka A), egzamin pisemny (zdalny) 30 czerwca, godz.12:00 (z terminem do 16:00), mailowo, mgr Aleksandra Krajczyk

Literatura francuska – wykład (ścieżka A i B), termin ustalony z prowadzącą, prof. Maja Pawłowska

II FL:
Literatura francuska – wykład, ustny, 26, 30 czerwca, 1 lipca, sala 3.8, dr M. Tomicka
egzamin poprawkowy: 9 września, godz. 10.00, sala 3.8

I FM:
Dydaktyka j. francuskiego – via Teams - termin pierwszy do ustalenia z wykładowcą, poprawkowy: 8/09 godz. 9.00.

Podstawy dydaktyki, 26.06., godz. 9.00, ustny: wideokonferencja MS Teams, dr Aleksander Wiater
egzamin poprawkowy: uzgodniony z prowadzącym

I HL:

Zarys historii literatury hiszpańskiej, pisemny test w programie Microsoft Forms 15 czerwca, 29 czerwca – osoby, które nie przystąpiły do egzaminu 15.06) prof. J. Ziarkowska
egzamin poprawkowy: 7 września

Wiedza o Hiszpanii, 1 lipca godz. 11.00, egzamin pisemny, zdalny, przez Microsoft Forms, dr hab. Ewa Kulak
egzamin poprawkowy 10.09, o 11.00

II HL:
Gramatyka opisowej języka hiszpańskiego – morfologia II, 24 czerwca, środa, godzina 12:00. Forma egzaminu: egzamin pisemny, zdalny, w Office 365, dr Monika Głowicka
Termin poprawkowy: 8 września, godz. 12:00,

Język łaciński, 26 czerwca, platforma MS Teams, mgr Łucja Łuniewska

I HM:
Kierunki badań językoznawczych, 22.06, godz. 9.00, pisemny: MS Teams / Forms / One Drive (MS Word online) - ostateczna decyzja zostanie podana w terminie późniejszym, dr Magdalena Krzyżostaniak

Dydaktyka języka hiszpańskiego, 23.06., godz. 8.00, pisemny: MS Teams / Forms / One Drive (MS Word online) - ostateczna decyzja zostanie podana w terminie późniejszym, dr Magdalena Krzyżostaniak

Podstawy dydaktyki, 26.06., godz. 9.00, ustny: wideokonferencja MS Teams, dr Aleksander Wiater
egzamin poprawkowy: uzgodniony z prowadzącym
 

I ITA:
Historia Włoch, pisemny, 2 lipca, godz. 13.00, zdalny, MS Teams, dr M. Mazzini
egzamin poprawkowy: 17 września, godz. 13.00

Historia literatury włoskiej 2, pisemny, 26.06.2020, godz. 10.00, prof. Justyna Łukaszewicz, Test i zadanie na platformie E-EDU w ramach założonego tam (i prowadzonego od marca) kursu
egzamin poprawkowy: uzgodniony z prowadzącą

II ITA:
Gramatyka opisowa j. włoskiego - składnia, 3 lipca, godz. 13.00, zdalny, poczta elektroniczna,dr M. Mazzini
egzamin poprawkowy: 18 września, godz. 13.00

 

 

Egzaminy w semestrze letnim 2019/2020:

Egzamin z Drugiego języka romańskiego zdają wszystkie osoby realizujące ten przedmiot

I FL A: PNJF, Język łaciński, Literatura francuska-wykład

I FL B: PNJF, DJR, Literatura francuska -wykład

II FL: PNJF, DJR, Literatura francuska -wykład

III FL (studenci ścieżki A): DJR

I FM: DJR, Podstawy dydaktyki, Dydaktyka języka francuskiego

I HL: PNJH, ZHLH, WoH i DJR (studenci ścieżki B)

II HL: PNJH, DJR, GOJH-morfologia II, Język łaciński

III HL: (studenci ścieżki A): DJR

I HM: DJR, KBJ, Podstawy dydaktyki, Dydaktyka języka hiszpańskiego

II HM: PNJH

I ITA: PNJW, Historia Włoch, Historia literatury włoskiej 2

II ITA: PNJW, GOJW-składnia, DJR

III ITA: PNJW, DJR

ZARZĄDZENIE NR 63/2020 Z DNIA 22 MAJA 2020 R.

KOMUNIKAT  Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego  z dnia 22 maja 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 63/2020 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego  z dnia 22 maja 2020 r.

 

ZARZĄDZENIE Nr 63/2020
Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego
z dnia 22 maja 2020 r.
w sprawie zasad funkcjonowania Uniwersytetu Wrocławskiego w okresie
od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 31 lipca 2020 r.

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 85, z późn. zm.),
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia
określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
(Dz. U. z 2020 r. poz. 878) w związku z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych
rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r.,
poz. 374 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
1. Wykłady i zajęcia dla studentów, doktorantów i słuchaczy studiów
podyplomowych, uczestników innych form kształcenia oraz szkół prowadzone są z
wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość do ich zakończenia
zaliczeniem lub egzaminem.
2. Szczegółowe zasady zdalnej realizacji zajęć oraz formy zaliczenia zajęć i
przeprowadzania egzaminów reguluje odrębne zarządzenie Rektora.
3. Konsultacje przeprowadzane są w formie telefonicznej lub drogą elektroniczną.
4. Umowy cywilnoprawne na realizację zajęć dydaktycznych w miarę potrzeb mogą
zostać aneksowane.
§ 2
1. Mieszkańcy domów studenckich Uniwersytetu Wrocławskiego, którzy opuścili dom
studencki w związku z epidemią COVID-19 pozostawiając w nim swoje rzeczy,
mogą rozliczyć się i odebrać pozostawione rzeczy wyłącznie po wcześniejszym
skontaktowaniu się mailowym lub telefonicznym z administracją domu
studenckiego – w terminie oraz zgodnie z procedurami wskazanymi przez
pracownika administracji domu studenckiego.
2. Mieszkańcy domów studenckich, którzy opuścili domy studenckie, pozostawiając w
nich swoje rzeczy, nie mogą ponownie w nich zamieszkać. Zasada ta nie dotyczy
wskazanych przez dziekana studentów/doktorantów, których obecność na
zajęciach stacjonarnych jest niezbędna. Powrót pozostałych mieszkańców do
domów studenckich będzie możliwy w momencie wznowienia wszystkich zajęć
stacjonarnych w Uniwersytecie Wrocławskim.
§ 3
3. Odwołuje się wszelkie konferencje, wydarzenia i imprezy w Uniwersytecie
Wrocławskim.
4. Zawiesza się wyjazdy służbowe zagraniczne oraz udział w konferencjach,
seminariach, szkoleniach krajowych itp. pracowników, doktorantów i studentów
Uniwersytetu.
5. Wstrzymuje się przyjazdy do Uniwersytetu zagranicznych gości, studentów
i doktorantów.
6. Wstrzymuje się zakwaterowanie nowych osób w domach studenckich i Hotelu
Asystenta, jak również wprowadza się zakaz odwiedzin przez gości zewnętrznych.
§ 4
1. Praca pracowników niebędących nauczycielami akademickimi odbywa się
zgodnie z obowiązującymi ich warunkami świadczenia pracy przy zapewnieniu
bezpiecznych warunków pracy, uwzględniających aktualny stan zagrożenia dla
zdrowia pracowników oraz obowiązujące przepisy prawa określające zasady
świadczenia pracy tj. z zachowaniem odległości minimum 1,5 metra pomiędzy
stanowiskami pracy.
2. W przypadku braku możliwości zapewnienia odstępu 1,5 metra, praca stacjonarna
powinna być wykonywana naprzemienne z pracą zdalną tzw. dyżury - tygodniowe
harmonogramy ustala kierownik jednostki podając do wiadomości pracownikom.
3. W przypadku polecenia wykonywania pracy zdalnej, o ile pozwala na to charakter
wykonywanych zadań, kierownik jednostki organizacyjnej jest zobowiązany do
ustalenia zadań możliwych do wykonania przez pracowników poza miejscem ich
stałego wykonywania oraz do nadzorowania efektów tak świadczonej pracy.
4. Osoby pracujące na terenie Uniwersytetu oraz zdalnie, wykonują swoje obowiązki
w godzinach pracy wynikających z Regulaminu pracy.
5. W celu zapewnienia komunikacji zaleca się wykorzystywanie korespondencji
mailowej i kontaktów telefonicznych. Korespondencję w formie papierowej należy
przekazywać przez Kancelarię Ogólną.
6. Kierownicy jednostek organizacyjnych są zobowiązani do organizowania pracy
jednostki w sposób gwarantujący właściwą realizację zadań.
§ 5
1. Otwiera się:
1) Bibliotekę Uniwersytecką;
2) czytelnie w Bibliotekach Wydziałowych;
3) czytelnię w Archiwum Uniwersytetu Wrocławskiego;
4) muzea w Uniwersytecie Wrocławskim.
2. Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych, wymienionych w ust. 1,
do opracowania zasad bezpiecznego zachowania się w pomieszczeniach i na
terenie jednostek im podległych z uwzględnieniem wytycznych dotyczących
funkcjonowania uczelni w okresie epidemii oraz przepisów prawa powszechnie
obowiązującego.
3. Informację, o której mowa w ust. 2, należy zamieścić na stronie internetowej
jednostki organizacyjnej i przy wejściu do jednostek.
§ 6
Zgodnie z ogólnodostępnymi wytycznymi sanitarnymi oraz przepisami prawa
powszechnie obowiązującego pracownicy, studenci, doktoranci powinni zachować środki
ostrożności w kontaktach z innymi osobami, a w szczególności: dezynfekować ręce
płynem odkażającym na bazie alkoholu lub nosić jednorazowe rękawiczki oraz używać
maseczki ochronne.
§ 7
1. Środki ochrony osobistej, o których mowa w § 6, zapewnia pracownikom Pion
Dyrektora Generalnego w uzgodnieniu z Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
oraz Ochrony Przeciwpożarowej.
2. Zakupu środków ochrony osobistej dokonuje Dział Zaopatrzenia ze środków
finansowych będących w dyspozycji Rektora.
3. Pracownicy wyznaczeni przez kierownika jednostki organizacyjnej odbierają
przydzielone środki ochrony osobistej w siedzibie Działu Zaopatrzenia.
§ 8
1. Zobowiązuje się pracowników, studentów i doktorantów do zapoznawania się
z bieżącymi ogłoszeniami w sprawie sytuacji sanitarno-epidemiologicznej.
2. W sprawach nagłych należy kontaktować się z bezpośrednim przełożonym lub
Działem Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej
w Uniwersytecie Wrocławskim (71 375 24 89, 71 375 29 22).
§ 9
Organizując pracę kierownicy jednostek organizacyjnych oraz przewodniczący organów
kolegialnych i komisji (zespołów) w Uniwersytecie zobowiązani są do podejmowania
niezbędnych działań w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa SARS-Cov-2.
§ 10
Tracą moc:
1) zarządzenie Nr 29/2020 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 11 marca
2020 r. w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19 wśród
członków społeczności Uniwersytetu Wrocławskiego;
2) zarządzenie Nr 44/2020 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 8 kwietnia
2020 r. wprowadzające zmianę do zarządzenia Nr 29/2020 Rektora
Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie
przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19 wśród członków społeczności
Uniwersytetu Wrocławskiego;
3) zarządzenie Nr 51/2020 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 24
kwietnia 2020 r. wprowadzające zmianę do zarządzenia Nr 29/2020 Rektora
Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie
przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19 wśród członków społeczności
Uniwersytetu Wrocławskiego;
4) zarządzenie Nr 53/2020 Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 28
kwietnia 2020 r. wprowadzające zmiany do zarządzenia Nr 29/2020 Rektora
Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie
przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19 wśród członków społeczności
Uniwersytetu Wrocławskiego.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą od dnia 25 maja 2020 r. do
dnia 31 lipca 2020 r.

 

ZARZĄDZENIE Nr 62/2020 Z DNIA 20 MAJA 2020 R.

ZARZĄDZENIE Nr 62/2020

Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego

z dnia 20 maja 2020 r.

w sprawie warunków zakończenia roku akademickiego 2019/2020 na studiach, studiach podyplomowych oraz w kształceniu doktorantów

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2, oraz art. 76a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 85 z późn. zm.), art. 79 ust. 7 i 8 ustawy z 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020, poz. 695 z późn zm.), w związku z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 23 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r., poz. 511 z późn zm.) zarządza się co następuje:

§ 1. 1. W Uniwersytecie Wrocławskim obowiązuje organizacja roku akademickiego 2019/2020 ustalona Komunikatem Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 27 marca 2019 r. (z późn. zm.), z zastrzeżeniem § 5.

2. Organizację zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 należy traktować jako regulację bazową dla zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

§ 2. 1. Zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (platforma E_EDU, Office 365, MS Teams i inne) prowadzone są w tej formie do ich zakończenia zaliczeniem lub egzaminem, również po ustaniu okresu zawieszenia kształcenia.

2. Formy zaliczania zajęć i egzaminów powinny umożliwiać weryfikację zakładanych efektów uczenia się opisanych w sylabusach przedmiotów.

3. Zaliczenia i egzaminy mogą odbywać się zdalnie.

4. Należy minimalizować zagrożenia niesamodzielnego zdawania egzaminów.

5. Co najmniej na siedem dni przed planowanym terminem egzaminu powiadamia się studentów o jego formie i narzędziach informatycznych, które będą wykorzystane do jego przeprowadzenia.

6. Prowadzone zdalnie ćwiczenia, konwersatoria, seminaria, warsztaty powinny być zaliczane przed rozpoczęciem sesji egzaminacyjnej, a egzaminy w terminach sesji.

7. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą dziekana, terminy zaliczeń i egzaminów, o których mowa w ust. 5 mogą być przesunięte na terminy późniejsze, nie dalej jednak niż do końca sesji poprawkowej.

8. Za przygotowanie i przeprowadzenie zaliczenia przedmiotu lub egzaminu odpowiada prowadzący zajęcia/egzaminator.

§ 3.1. Dla zdalnego przeprowadzenia egzaminu należy wykorzystywać technologię informatyczną zapewniającą kontrolę jego przebiegu i rejestrację.

2. Rejestrację przebiegu egzaminu może prowadzić tylko egzaminator.

3. Nagranie może służyć jedynie jako materiał dowodowy w przypadku złożenia przez studenta wniosku o komisyjne sprawdzenie uzyskanych przez niego wyników uczenia się.

4. Egzaminator kasuje nagranie po upływie dwóch tygodni od dnia egzaminu lub zaliczenia.

§ 4.1. Egzaminy dyplomowe mogą być przeprowadzane zdalnie z wykorzystaniem technologii, o której mowa w § 3 ust. 1.

2. Przebieg egzaminu dyplomowego prowadzonego zdalnie jest rejestrowany w formie nagrania przez przewodniczącego komisji egzaminacyjnej lub osobę przez niego wskazaną.

3. Protokół egzaminu dyplomowego prowadzonego zdalnie sporządza się na podstawie nagrania, o którym mowa w ust. 2.

4. Nagranie przebiegu egzaminu dyplomowego przechowuje przewodniczący komisji egzaminacyjnej do momentu wystawienia dyplomu ukończenia studiów nie dłużej jednak niż 30 dni od daty egzaminu, po czym nagranie kasuje.

§ 5.1. Dziekan podejmuje decyzje w sprawie organizacji zajęć, w szczególności o charakterze praktycznym (laboratoria, pracownie, zajęcia terenowe, praktyki itp.) niemożliwych do realizacji z wykorzystaniem technik zdalnego nauczania.

2. Terminy realizacji zajęć, o których mowa w ust. 1, mogą być planowane poza bazową organizacją semestru letniego roku akademickiego 2019/2020, nie później jednak niż do 30 września 2020 r.

3. O nowych terminach planowanych zajęć, o których mowa w ust. 2, należy powiadomić studentów/doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych do dnia 1 czerwca 2020 r.

4. Podejmując decyzje, o których mowa w ust. 1, należy w pierwszej kolejności uwzględnić potrzeby realizacji programu na ostatnich latach studiów.

5. W odniesieniu do kształcenia doktorantów zadania, o których mowa w ust. 1 wykonują, w porozumieniu z dziekanem, kierownicy studiów doktoranckich i kolegiów Szkoły Doktorskiej, a w przypadku studiów podyplomowych ich kierownicy.

§ 6.1 W związku z niemożnością przeprowadzenia części zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 z powodu epidemii, zezwala się na przesunięcie ich realizacji na kolejny rok akademicki.

2. Decyzje w sprawach o których mowa w ust. 1 podejmują odpowiednio Dziekan, kierownik kolegium Szkoły Doktorskiej, kierownik studiów doktoranckich, kierownik studiów podyplomowych.

3. Informacje o doraźnych zmianach w planie studiów podaje się do wiadomości studentom/doktorantom, słuchaczom studiów podyplomowych i nauczycielom akademickim za pośrednictwem poczty elektronicznej i przez ogłoszenie ich na stronie internetowej jednostki prowadzącej studia.

§ 7. Po ustaniu ograniczenia funkcjonowania uczelni zaliczenia i egzaminy mogą być przeprowadzane metodami tradycyjnymi z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa, jednakże zdalna forma weryfikacji efektów uczenia się powinna pozostawać jako dostępna alternatywa.

§ 8. Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierza się Prorektorowi ds. nauczania.

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą od dnia 25 maja 2020 r.

 

Pełna treść komunikatu.

GODZINY REKTORSKIE 22.05/ DZIEŃ REKTORSKI 25.05.

KOMUNIKAT

Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego

z dnia 15 maja 2020 r.

w sprawie wprowadzenia godzin rektorskich i dnia rektorskiego

w Uniwersytecie Wrocławskim

W związku z uniwersytecką debatą wyborczą, na której odbędzie się prezentacja kandydatów na Rektora oraz posiedzeniem elekcyjnym Uniwersyteckiego Kolegium Elektorów wprowadzam:

-w dniu 22 maja 2020 r. godziny rektorskie wolne od zajęć dydaktycznych,

od godziny 11.00 do godziny 15.00,

-w dniu 25 maja 2020 r., dzień rektorski wolny od zajęć dydaktycznych.

Przypominam, że zasady i tryb prezentacji kandydatów na Rektora Uniwersytetu

Wrocławskiego określa Komunikat Nr6/2020 Przewodniczącego Uniwersyteckiej Komisji

Wyborczej z dnia 13 maja 2020 r.

Pełna treść komunikatu.

Z poważaniem Zespół IFR.

ZALICZENIE "PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ. PRACA - BIZNES - KARIERA"

Szanowni Państwo
Na stronie głównej Wydziału Filologicznego pojawił się dzisiaj komunikat dla studentów pierwszego roku II stopnia, dotyczący zaliczenia przedmiotu ogólnowydziałowego "Przedsiębiorczość. Praca - biznes - kariera".
Zaliczenie zostanie przeprowadzone w formie zdalnej, a czas przewidziany na zaliczenie to 15 minut.

<LINK>

http://wfil.uni.wroc.pl/2020/05/05/zaliczenie-pisemne-z-przedmiotu-ogoln...

http://wfil.uni.wroc.pl/przedsiebiorczosc/

Pozdrawiam
Kiliam Kaimer
Koordynator Wydziału Filologicznego ds. Przedsiębiorczości

 

 

(PL / EN) KOMUNIKAT / ANNOUNCEMENT NR 3/2020 DZIEKANA WF

Szanowni Państwo,

Prosimy o zapoznanie się z komunikatem nr 3, Dziekana Wydziału Filologicznego w sprawie sposobu realizowania zajęć dydaktycznych, przeprowadzania sesji egzaminacyjnej oraz organizowania egzaminów dyplomowych po 04.05.2020.

<LINK>

Please read the announcement No. 3/2020 of Dean of the Faculty of Letter of the Univrsity of Wroclaw of 4 May 2020 on the manner of organising teaching activities (after 4 May 2020), holding an examination session and administering diploma examinations at the Faculty of Letters in the summer semester of the academic year 2019/2020.

<English Version>

Zespół IFR.

E-LEARNING - WAŻNE! IMPORTANT! (PL / ES / IT / FR)

 

Listy zajęć dla studentów prowadzonych zdalnie w okresie od 04.05.2020 r. do 22.05.2020 r.:

Filologia francuska

Filologia hiszpańska

Italianistyka

Drugi język romański


SPANISH, ITALIAN, FRENCH VERSIONS BELOW


Drogie Studentki i Drodzy Studenci IFR!

Od 18 marca 2020 roku zaczynamy spotykać się i uczyć zdalnie. To dla nas wszystkich duże wyzwanie. Bardzo liczymy na Wasze współdziałanie.

WAŻNE! Prosimy o śledzenie informacji, które umieszczamy na stronie domowej IFR, oraz wiadomości, które przesyłamy za pośrednictwem USOS mejla do poszczególnych grup zajęciowych ze szczegółowymi wskazówkami. Na stronie domowej IFR znajdziecie zestawienie przedmiotów wraz formą ich „zdalnej” realizacji.

Prosimy o współpracę starostów lat z tutorami.

Przypominam, że są w naszym gronie studenci zagraniczni, których epidemia zastała we Wrocławiu. Przyjmijmy ich dobrze w naszym gronie i wesprzyjmy.

Zachęcamy do odwiedzania na Facebooku profilu IFR oraz profilu Biblioteki IFR.

Beata Baczyńska, Dyrektor IFR, beata.baczynska@uwr.edu.pl


Queridas y queridos estudiantes de Erasmus:

Comenzamos las clases a distancia. Para todos nosotros se trata de un gran desafío. Contamos con vuestra cooperación.Os rogamos que estéis pendientes de la información que vamos incluyendo en la página web del Instituto de Filología Románica y de los mensajes que estamos enviando, a través del sistema de correo de USOS, a cada grupo con las indicaciones generales.

Somos conscientes de que vuestra situación es mucho más complicada que la de los alumnos polacos. En caso de necesidad no dudéis en poneros en contacto con nosotros.

Beata Baczyńska, Dyrektor IFR, beata.baczynska@uwr.edu.pl


Care studentesse e cari studenti Erasmus,

Iniziamo le lezioni a distanza. Si tratta di una grande sfida per tutti noi e contiamo sulla vostra cooperazione. Per tutte le informazioni, vi preghiamo di consultare regolarmente la pagina web dell'Istituto di Filologia Romanza e di leggere con attenzione i messaggi che stiamo inviando attraverso il sistema di posta elettronica USOS a ogni gruppo con le indicazioni generali.

Siamo consapevoli che la vostra situazione è molto più complicata di quella degli alunni polacchi. Non esitate a contattarci in caso di necessità.

Beata Baczyńska, Dyrektor IFR, beata.baczynska@uwr.edu.pl


Cherès étudiantes et chers étudiants!

À partir du 18 mars, nous commencerons le télé-enseignement. C'est un grand défi pour tous. Nous comptons sur votre coopération.

Veuillez bien suivre les informations sur la page d'accueil de l’Institut ainsi que les messages que nous vous enverrons au fur et à mesure par e-mail https://usosweb.uni.wroc.pl avec des renseignements détaillés.

Nous sommes conscients que votre situation est plus difficile que celle des étudiants polonais. En cas de besoin, n'hésitez pas à nous contacter.

Beata Baczyńska, Directrice de l’Institut d’Études romanes, beata.baczynska@uwr.edu.pl

ZARZĄDZENIE REKTORA UWR Z 28 KWIETNIA 2020

Szanowni Studenci,

Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego przedłużył obowiązywanie Zarządzenia nr 29/2020 w sprawie przeciwdziałania rozsprzestrzeniania się COVID-19 wśród członków społeczności Uniwersytetu Wrocławskiego do dn. 24 maja br. włącznie, zob.  obwieszczenie Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 28 kwietnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia Nr 29/2020/.

Prosimy o zapoznanie się  treścią dokumentu.

Z poważaniem,

Zespół IFR.

ODWOŁANIE DNIA REKTORSKIEGO - 8 MAJA

Szanowni Studenci,

Prosimy o zapoznanie się  komunikatem  rektora w sprawie odwołania dnia rektorskiego przypadającego na 8 maja.

<link>

Z poważaniem,

zespół IFR.

 

SYMPOZJUM ORGANIZOWANE PRZEZ GRIFFITH UNIVERSITY

Dr Zuzanna Bułat Silva wzięła dziś (6.04.2020) udział w sympozjum organizowanym przez Griffith University w Australii. Jej referat miał tytuł "COMFORT in English, Portuguese and Polish". Sympozjum odbywało się online (Zoom) i poświęcone było zastosowaniu naturalnego metajęzyka semantycznego (NSM) do badania ważnych w dzisiejszym świecie pojęć. Wzięli w nim udział naukowcy z m. in. Australii, USA, Singapuru, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Austrii i Polski.

Link do grupy:
https://twitter.com/nsmlab

FUNKCJONOWANIE UWr W OKRESIE ZAGROŻENIA EPIDEMICZNEGO

 

KOMUNIKAT
Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego
z dnia 16 marca 2020 r.
w sprawie funkcjonowania Uniwersytetu Wrocławskiego
w okresie zagrożenia epidemicznego

W związku z wprowadzonym w dniu 13 marca 2020 r. stanem zagrożenia epidemicznego w Polsce, ustalam z dniem 16 marca 2020 r. następujące zasady dotyczące funkcjonowania Uniwersytetu Wrocławskiego:

1/ wszystkie jednostki Uniwersytetu Wrocławskiego zobowiązane są załatwiać sprawy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie;

2/ przyjmowanie bezpośrednie interesantów należy ograniczyć do spraw, które nie mogą zostać załatwione za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie;

3/ kierownik jednostki organizując pracę może wprowadzić dyżury. Osoby pracujące zdalnie, wykonują swoje obowiązki w godzinach pracy zgodnie z poleceniami kierownika i są dostępne pod adresami poczty elektronicznej;

4/ dokumenty w formie papierowej należy przekazywać wyłącznie pocztą wewnętrzną przez Kancelarię Ogólną;

5/ wejścia do budynków Uniwersytetu zostają ograniczone do niezbędnego minimum. Kierownicy jednostek organizacyjnych zobowiązani są do zorganizowania funkcjonowania swoich jednostek zgodnie z powyższymi zasadami, a w przypadku zarządzania budynkami – także funkcjonowania tych budynków.
 

prof. dr hab. Adam Jezierski
R E K T O R

KOMUNIKAT do pobrania (plik pdf)

ÉTUDIANTS / ESTUDIANTES / STUDENTI ERASMUS

 

14.03.2020

Chers Erasmus,

La Pologne a introduit hier l'état "de danger epidemiologique" pour essayer de limiter le nombre d'infections par COVID-19. A partir d'aujourd'hui, pour au moins 14 jours, les magasins dans les galleries marchandes seront fermés (sauf alimentation et pharmacies), les bars, pubs et restaurants aussi (sauf livraisons). Les autres magasins, qui ne sont pas dans des grandes galleries, seront ouverts. Les frontières sont de nouveau controlées et fermées aux personnes, les vols et trains a l'étranger sont annulés.

Je me rends compte que tout ceci est difficile pour vous d'autant plus que pour pour les résidents polonais. Je vous prie de me contacter au cas de problemes et si vous avez besoin de quelque chose, par mél ou par téléphone (disponible dans le systeme USOS), ou par Skype. Je suis a votre disposition. Restez aussi en contact avec vos familles et amis par le biais des moyens audiovisuels. 

Jagoda Cook (jadwiga.cook@uwr.edu.pl)

Querida y querido estudiante de Erasmus,

Polonia introdujo ayer el estado de "peligro epidemiológico" en un intento por limitar el número de infecciones por COVID-19. A partir de hoy, durante al menos 14 días, las tiendas en los centros comerciales estarán cerradas (excepto las tiendas de alimentos y las farmacias); bares, pubs y restaurantes también (excepto entrega a domicilio). Las tiendas que no estén en centros comerciales estarán abiertas. Las fronteras pasan a ser controladas y están cerradas para la entrada de extranjeros; han sido cancelados los vuelos y trenes internacionales.

Soy consciente de que todo esto es más difícil para ti que para los residentes polacos. Ponte en contacto conmigo, en caso de necesidad o si tienes algún problema, por correo electrónico, por Skype o por teléfono (disponible en el sistema USOS). Mantente, por favor, en contacto con tus familiares y amigos.

Beata Baczyńska (beata.baczynska@uwr.edu.pl)

Cara e caro studente Erasmus,

La Polonia ha introdotto ieri lo stato di "pericolo epidemiologico" nel tentativo di limitare il numero di infezioni COVID-19. Da oggi, per almeno 14 giorni, i negozi nei centri commerciali saranno chiusi (tranne supermercati e farmacie), così come i bar, i pub e i ristoranti (tranne per le consegne a domicilio). Gli altri negozi, che non si trovano nei centri commerciali, rimarranno aperti. Sono stati introdotti controlli alle frontiere, che sono chiuse agli stranieri in entrata; i voli e i treni internazionali sono stati cancellati.

Mi rendo conto che questa situazione è difficile per te, ancor più che per i residenti polacchi. In caso di problemi e se hai bisogno di qualcosa, contattami via e-mail, per telefono (disponibile nel sistema USOS) o tramite Skype. Ti preghiamo di restare in contatto con la tua famiglia e con i tuoi amici.

Beata Baczyńska (beata.baczynska@uwr.edu.pl)

Instytut Filologii Romańskiej
pl. Bp. Nankiera 4,50-140 Wrocław

mail: ifr@uwr.edu.pl
tel. 71 375 24 33 (sekretariat)
tel. 71 375 26 15 (portiernia)